Methodology for the development of intervention projects in the UPAEP organizational communication terminal line
Main Article Content
Abstract
In this article shows the methodology that has been used for the development of intervention projects in the terminal line of organizational communication of the Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla (upaep), in addition there are different theoretical contributions that serve as support to argue the model applied in the different intervention projects carried out by the students of this house of studies in public and private organizations as as a way to link their training in line with their professional practices and work experience, in addition to reinforcing theoretical development consistent with university practice.
Downloads
PLUMX Metrics
Article Details
The author keeps the property rights with no restriction whatsoever and guarantees the magazine the right to be the first publication of the work. The author is free to deposit the published version in any other medium, such as an institutional archive or on his own website.
References
De la Peza, M.D. (2012). Los estudios de Comunicación: disciplina o indisciplina. Diagnóstico del proceso de Comunicación Organizacional. Ingeniería Industrial en las Organizaciones. México: Plaza y Valdés.
Franklin, E. B. (2014). Organización de empresas: Enrique Benjamín Franklin Fincowsky. 4a. ed. México: McGraw-Hill.
González, F. (s/f). El estado del arte. Elementos generales sobre escritura de artículos. Recuperado de https://dis.unal.edu.co/~fgonza/courses/2005-II/seminario/estadoArte.pdf
Karam, T. y Cañizález, A. (2010). Veinte formas de nombrar a los medios masivos. Introducción a enfoques, modelos y teorías de comunicación social. Colección de textos de la comunicación, Venezuela.
Recuperado de http://www.saber.ula.ve/bitstream/handle/123456789/31682/veinte_formas. pdf;jsessionid=ACDD699DBF9EA10C5C88EABF32D12AAD?sequence=1
Lafuente, C. y Egoscozábal, M. (2008). Metodologías de la investigación en las ciencias sociales: Fases, fuentes y selección de técnicas. Revista Escuela de Administración de Negocios, 5-18.
Macías, N. y Cardona, D. (2007). Comunicometodología. Intervención Social Estratégica. México: UIC.
Nateras, M. E. (2005). La importancia del método en la investigación. Espacios Públicos, 277-285.
Pasquali, A. (1990). Comprender la comunicación (4a. ed.). Venezuela: Monte Ávila Latinoamericana.
Peiró, J. M. y Bresó, I. (2012). La comunicación en las organizaciones: una aproximación desde el modelo de análisis multifacético para la gestión y la intervención organizacional (modelo Amigo). Persona, (15), 41-70.
Pérez, E. (8 de septiembre de 2017). La Ética y la Responsabilidad Social Organizacional conceptos fundamentales en la formación y desarrollo profesional de los especialistas de la Comunicación Organizacional de México y España. Organicom, (16).
Queris, M., Almirall , A., Capote, L., y Robaina, D.A. (2012). Diagnóstico del proceso de comunicación organizacional. Caso de estudio quimefa. Ingeniería Industrial, XXI I I(2),161-174. Recuperado de https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=3604/360433580008
Rebeil, M. A. (2006). La Comunicación Organizacional en las Organizaciones. Revista Razón y Palabra.
Rebeil, M. A. y Ruizsandoval, C. (2000). El Poder de la Comunicación. México: Plaza y Valdés.
Rebeil, M.A., Arévalo, R. y Moreno, M. (2012). Comunicación aplicada: ciencia y aplicación al servicio de la sociedad. Diálogos de la comunicación, 1995-6630, 1-30.
Rodríguez, R. J., Alburquerque, A. D. y Contreras, J. C. (2013). Organización e Innovación en Bibliotecas: el caso de la bdcv de El Colegio de México. Revista de Ciencias Estratégicas.
Peiró, J., y Bresó, I. (2012). La comunicación en las organizaciones: Una aproximación desde el modelo de análisis multifacético para la gestión y la intervención organizacional (modelo Amigo). Persona, (15), 41-70. Recuperado de https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=1471/147125259003
Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla (UPAEP). (2010). Reglamento de titulación Licenciatura en Comunicación. México: UPAEP.
Weber, M. (1984). Economía y Sociedad. Conceptos de la sociología y del “significado” en la acción social. México: Fondo de Cultura Económica.