Digital transformation of network marketing, multilevel and direct sales businesses. The impact of new tools and digital platforms

Main Article Content

Silvia Cacho-Elizondo
José Domingo Lázaro Álvarez

Abstract

This article explores the impact caused by the introduction of new digital tools in the industry of network marketing, multilevel and direct sales, studying its effects in several business dynamics such as training strategies, plans of integrated communication, real time planning and measurement, digital and mobile commerce and aspirational marketing positioning, that constitute the main activities for the success of its business model.


We propose a conceptual framework for the commercial repercussions of the implementation of massive access technologies, assessing their potential to strengthen and harmonize the multilateral relations between corporate and distributors This research project aims to stimulate reflection on the profound digital transformation that network marketing, multilevel and direct sales companies are experiencing, developing an strategic plan for digital migration.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cacho-Elizondo, S., & Lázaro Álvarez, J. D. (2018). Digital transformation of network marketing, multilevel and direct sales businesses. The impact of new tools and digital platforms. The Anáhuac Journal, 18(2), Pág. 13. Retrieved from https://pruebapub.anahuac.mx/index.php/the_anahuac_journal/article/view/41
Section
Artículos
Author Biographies

Silvia Cacho-Elizondo

<p>Silvia Cacho-Elizondo tiene un doctorado en Administración (PhD) con especialidad en Marketing en HEC París, Francia. Tiene además un M.Sc. en Marketing y Estrategia (Université Paris-IX Dauphine, Francia); un MBA (IPADE Business School, México), un M.Sc. en Administración de la Tecnología (Sussex University (SPRU), Reino Unido) y es Ingeniera en Sistemas Electrónicos (ITESM Campus Monterrey, México). Se desempeña actualmente como profesora asociada de Marketing y directora académica de Programas InCompany en el IPADE Business School. Ha sido conferencista y profesora invitada en diversas escuelas de negocios en Francia, España, Ecuador y México. Tiene experiencia profesional en empresas francesas y mexicanas como consultora, coach estratégico, así como miembro de consejos de administración y patronatos. Sus trabajos han sido publicados en diferentes revistas académicas internacionales y mexicanas.</p>

José Domingo Lázaro Álvarez

José-Domingo Lázaro Álvarez tiene un MBA por IPADE Business School y un MPA por la Universidad Rey Juan Carlos. Ha sido profesor de posgrados de la Universidad Franscisco de Vitoria en España y ha desarrollado una trayectoria profesional en empresas transnacionales del ámbito de la energía, tecnología, salud y suplementos alimenticios. Actualmente se desempeña como profesor de Comercialización y Factor Humano del Centro de Perfeccionamiento Directivo (ICAMI) en sus sedes de Guadalajara y Ciudad de México; como profesor asociado de la Escuela de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad Panamericana en su campus Guadalajara. Estas labores las compagina como consejero independiente en consejos consultivos y de administración de diversas empresas, además de contar con publicaciones en revistas académicas internacionales.